Tevreden klant

Een tevreden klant zo mag ik het wel noemen…

Uren hadden ze zelf al rondgelopen in woonwinkels.. maar nog niet hun gezamenlijke stijl en kleur ontdekt. De bank was inmiddels wel aangeschaft en verder waren er wel wat items die ze graag wilden houden. Maar het gros van de meubels was aan vervanging toe. Of ik ze wilde helpen…

En dus heb ik uren genoten van het maken van een ontwerp dat bij hen past. Inmiddels zijn al heel wat meubels aangeschaft maar door levertijd helaas nog geen foto van het eindresultaat.

Het gaat hier om een doorzonkamer in een rijtjeshuis. Niet klein niet groot. Hij houdt van strak, modern en design. Zij van rond, landelijk, warm. Een behoorlijk verschil in smaak dus. En dat is best lastig als je samen in een winkel staat. Vaak beoordeel je dan een item naar je eigen criteria. En is het moeilijk een plaatje van het geheel in je hoofd te nemen. Je vind bv. die stoel gewoon niet mooi.  Toch kan juist het verschil in smaak een mooi eindresultaat opleveren. Kan het net de balans zijn tussen een koud interieur, te strak, te modern, en een fijn thuis. Ook hier geeft juist het samen voegen van de twee smaken de balans.

Ik hou van meubels met een verhaal, van meubels met emotionele waarde. Die probeer ik altijd weer een mooi plekje te geven in het nieuwe interieur. Het oude kastje van oma mocht dus echt gewoon blijven! Hergebruik van meubels vind ik een goed idee. De witte landelijke apothekers kast kreeg een mooie grijze kleur en het weglaten van accessoires op de kast maakt de kast strakker en goed passend bij de nieuwe meubels.

Accessoires maken het geheel uiteindelijk af. Hou ze in dezelfde stijl en je kunt er heerlijk mee los gaan….

 

 

Reacties uitgeschakeld voor Tevreden klant